Karlshamns Handbollförening
Fotboll

Karlshamns handbollförenings ungdomsfond – För att våra ungdomar ska idrotta längre

2020 startade Karlshamns HF en fond riktad mot föreningens ungdomar. Syftet med fonden är att möjliggöra för våra ungdomar att hålla på längre med sin idrott. Det kan till exempel vara genom att få stöttning för att kunna delta fullt ut i våra aktiviteter, även i de delar som föreningen normalt inte bekostar. Det kan exempelvis vara:

• Gästkort till cuper
  • Träningskläder och träningsmaterial till enskilda spelare
  • Medlemsavgift i föreningen
  • Avgifter till föreningens läger

Medel kan sökas till barn och ungdomar (0-19 år) som själva inte har möjlighet att stå för sökt aktivitet. Aktiviteten ska kopplas till föreningens verksamhet. Sökande kan även undersöka andra finansieringsalternativ, t ex från Majblomman i kombination med sökning från ungdomsfonden. Medel kan också sökas av föreningens lag till aktiviteter som är av tillfällig eller enstaka karaktär, alltså inte till någonting man gör regelbundet. Ansökningar från enskilda medlemmar ska prioriteras före ansökningar från lag. Ansökan kan göras av medlem själv, anhörig eller ledare.

Fonden förvaltas av Karlshamns handbollförenings styrelse och medel är sökbara under hela året. Maximalt 50 % av fondens totala medel vid årets början kan delas ut under året. Föreningen har som mål att varje år tillföra nya medel till fonden i samband med bokslut. Vid godkänd ansökan betalas medel ut genom utlägg mot kvitto alternativt att föreningen betalar faktura eller gör själva inköpet. KLICKA HÄR för ansökan.

Vill du bidra till fonden finns den i Sparbanken i Karlshamn 8153-9, 4 351 762-2. Det går också bra att swisha 123 026 4960.

Vid frågor är du välkommen att kontakta info@karlshamnshandboll.se.

Annonsbild för gräsrotenAnnonsbild för gräsroten