Karlshamns Handbollförening

Medlemsavgift i Karlshamns HF 2023/2024

Medlemsavgiften (inkluderar träningsavgift) betalas innan förfallodatum via utskickad faktura. Betald medlemsavgift är en förutsättning för att medlemmen ska ha rätt att delta i föreningens verksamhet.

Medlemsavgifter 23/24 fastställda av årsmötet

Åldersindelningen syftar på den ålder spelaren uppnår 2023, som är det år tävlingsåret börjar enligt handbollens bestämmelser.

Aktiva födda 2008 eller tidigare (15 år och äldre)

1 300 kr (varav 300 kr räknas som tävlingsavgift)

Aktiva födda 2009-2011

Aktiva födda 2012-2016

600 kr

Aktiva födda 2017-2020

400 kr

Motionsspelare (äldre än 15 år som spelar i motionslag utan licens, motionslag deltar ej i matchspel

400 kr (äger ej rätt att delta i matchspel och betalar ej tävlingsavgift)

Parahandboll

100 kr

Ledare, förtroendevalda, passiva medlemmar

100 kr (plus eventuell tävlingsavgift, se nedan)

Familjeavgift

Familjeavgift gäller för alla medlemmar som är folkbokförda på samma adress som den/de aktiv(-a) medlem(-arna).

Önskar man betala familjeavgift meddelas detta via mail till info@karlshamnshandboll.se senast 15 september.

1 500 kr (plus eventuell tävlingsavgift, se nedan)

Tävlingsavgift

För alla spelare född 2008 eller senare (15 år och äldre) som spelar i de lag som deltar i matchspel betalar föreningen en licensavgift till Svenska handbollförbundet. I medlemsavgiften för aktiva är den inräknad. I familjeavgiften och i ledaravgiften behöver denna avgift läggas till vid inbetalning för de spelare som fyller 15 år eller mer under 2023. Tävlingsavgiften är 300 kr/spelare äldre än 15 år.

Ny medlem

Som ny medlem har man möjlighet att provträna fem gånger innan avgift betalas, dock inte spela match. Därefter registreras spelaren HÄR och faktura skickas för medlemsavgift.

Om medlem intages i föreningen 1 januari i eller senare aktuell säsong betalas halv avgift (gäller ej ledare, förtroendevalda och passiva medlemmar).

Som medlem i Karlshamns HF får du:

• En meningsfull fritid
  • Träningar och matcher med utbildade tränare
  • Aktiviteter tillsammans med ditt lag och hela föreningen
  • Glädje och gemenskap utifrån dina förutsättningar
  • Fritt inträde på alla matcher

Detta önskar vi av dig i gengäld:

• Betald medlemsavgift
  • Bemanna Sportfiket, vår caféteria i Väggahallen tre till fem gånger per lag och säsong (beror på hur många lag/träningsgrupper föreningen har).
  • Hjälpa till att försöka generera intäkter till föreningen genom max fyra övriga aktiviteter per säsong beslutade av styrelsen. Exempelvis lotteriförsäljning vid jul och aktivitet kring arrangemang.

Både medlemsavgift och ideellt arbete är en förutsättning för att en förening ska fungera. Karlshamns HF strävar efter att ha så få aktiviteter som möjligt som kräver arbete av föräldrar och medlemmar men tillräckligt många för att hålla medlemsavgiften på en rimlig nivå. Tillsammans arbetar vi för en meningsfull och rolig handbollsfritid tillsammans. Tack för ditt stöd!

Annonsbild för gräsrotenAnnonsbild för gräsroten